smile

Beveiliging | Alarmsystemen | Voertuigvolgsystemen | Stuur en wielsloten

Bel ons

Autoshop Straten dé specialistBeveiliging

| Alarmsystemen | Voertuigvolgsystemen | Stuur en wielsloten |

 

Alarmsystemen

U bent natuurlijk ook zuinig op uw bezittingen. Wellicht eist uw verzekeraar zelfs de inbouw van een SCM goedgekeurd systeem. In alle gevallen bent u voor de beveiliging van uw auto bij Autoshop Straten aan het juiste adres!

Ons bedrijf is SCM Gecertificeerd en monteert beveiligingssystemen in de klassen 1 t/m 5. U beschermt daarmee uw bezit: uw voertuig en de materialen die daarin zijn opgeslagen.

 

Voertuigvolgsystemen

Een voertuigvolgsysteem werkt op basis van GPS/GPRS. Na plaatsing van een kleine ontvanger in uw voertuig kunt u via Internet, op elk gewenst moment en voor een vast bedrag per maand via dynamische kaarten, uw voertuigen zien en volgen. Tevens kunt u via vele rapportages een overzicht krijgen van alle gegevens van het wagenpark. De gegevens worden ook geregistreerd, zodat u de informatie achteraf ter beschikking heeft.

 

Stuur en wielsloten

Wilt u snel en doeltreffend uw bezit beveiligen en is een alarmsysteem in uw geval niet aan de orde? Denk dan eens aan een stuur- of wielslot. Ook deze artikelen hebben wij op voorraad, zowel SCM gekeurd als ongekeurd.

 

Algemene informatie

Diefstal van auto's en hun toebehoren is aan de orde van de dag, waardoor zowel eigenaren van deze auto's als verzekeringsmaatschappijen worden gedupeerd. Om de schade te beperken, voor alle partijen, zijn er door verzekeringsmaatschappijen en politie een aantal voorstellen aangedragen die de eigenaar van een auto kan nemen om de kans op inbraak uit of diefstal van het voertuig te verkleinen.

Deze maatregelen zijn als volgt onder te verdelen:

 

Organisatorische maatregelen

Bij organisatorische maatregelen neemt de eigenaar zelf maatregelen om de kans op inbraak uit of diefstal van het voertuig te verkleinen. Hieronder vallen zaken zoals het niet zichtbaar achterlaten van dure spullen in de auto, het parkeren van de auto op een goed verlichte plek maar ook het graveren van het kenteken in de ruiten.

 

Mechanische maatregelen

Mechanische maatregelen zijn maatregelen die genomen kunnen worden door het gebruiken van mechanische (beveiliging)systemen. De mechanische maatregelen beginnen al met de standaard aanwezige beveiligingen zoals bijvoorbeeld het stuurslot. Door dit stuurslot in te schakelen wordt een inbraak en/of diefstal vertraagd. Is het stuurslot ingeschakeld terwijl de wielen gedraaid staan wordt het op een autoambulance trekken van de auto moeilijker. Daarnaast bezitten sommige auto's een centrale portier vergrendeling met anti-diefstalstand. Deze anti-diefstalstand zorgt ervoor dat de auto van binnenuit niet te ontgrendelen is.

Naast de standaard aanwezige beveiligingen zijn er nog diverse aanvullende mechanische beveiligingen verkrijgbaar zoals bijvoorbeeld een pedaalslotversnellingspookslot en wielklem. Deze sloten en klemmen werken doeltreffend tegen de zogenaamde "snelle diefstal".

 

Elektronische maatregelen

De elektronische maatregelen zijn beter bekend als alarmsystemen, waarbij met behulp van elektronica de auto wordt bewaakt. In deze categorie zijn een drietal verschillende producten aan te geven.

1. Blokkeersystemen.
Deze systemen blokkeren op elektronische wijze minimaal de brandstoftoevoer en de ontsteking. Daarmee wordt verhinderd dat het voertuig kan starten en rijden. Vanaf 1998 zijn alle voertuigen in Europa door de fabrikanten voorzien van een dergelijke startblokkering. Dit is een wettelijke eis. Alle blokkeersystemen schakelen automatisch in zodra de sleutel uit het contact wordt genomen.

2. Alarmsystemen.
Een alarmsysteem bewaakt door middel van detectoren de auto. Detectoren zijn componenten die veranderingen aan of in een auto waarnemen (bijv. portierschakelaar).Mocht er iets veranderen aan of in de auto dan geven de detectoren dit door middel van een elektrisch signaal door aan de Centrale Controle en Stuureenheid (verder CCS genoemd). De CCS bepaalt of het alarmsysteem in werking wordt gesteld. Het beveiligingssysteem wordt in werking gesteld door de CCS met behulp van actuatoren. Actuatoren zijn componenten die een signaal, afkomstig van de CCS, omzetten in een actie (bijv. afgaan van de sirene, startmotor onderbreken). Zo wordt met behulp van deze actuatoren de omgeving en de eigenaar gewaarschuwd. Deze elektronische maatregelen zijn een goede manier gebleken tegen inbraak en/of diefstal. Alarmsystemen schakelen niet automatisch in, dat moet u als gebruiker doen. De meeste systemen schakelen wel weer in als u per abuis de afstandsbediening gebruikt zonder dat daarna binnen enkele minuten een deur wordt geopend.

3. Voertuigvolgsystemen.
De nieuwste generatie electronische voertuigbeveiliging bestaat uit systemen die het mogelijk maken een voertuig na diefstal terug te vinden. De meeste systemen maken hierbij gebruik van een plaatsbepaling op basis van GPS en een verbinding via het mobiele telefoonnetwerk. Bij dit systeem is het voertuig aangesloten op een gecertificeerde meldkamer (PAC) die de melding van diefstal ontvangt en de opvolging regelt door de politie. De resultaten van deze systemen zijn redelijk spectaculair. Tot op heden zijn meer dan 90 % van de met een dergelijk volgsysteem uitgeruste voertuigen binnen enkele uren na de diefstal door de politie teruggevonden.

Het correct functioneren van een elektronisch beveiligingssysteem hangt af van twee factoren:

  • Kwaliteit van het beveiligingssysteem.

  • Kwaliteit van de inbouw van het beveiligingssysteem.

Om deze reden wordt er al jaren gewerkt met SCM-goedgekeurde beveiligingsproducten en SCM-erkende inbouwbedrijven. Steekproefsgewijs houdt SCM certificatie toezicht op de inbouw. Ieder voertuig dat volgens de eisen is ingebouwd met een SCM-goedgekeurde systeem kan voorzien worden van een SCM-certificaat.

 

  

 

Autoshop Telecom Tweewielers
Autostyle     Navinc